up

Sales Management

Course registration is closed
Subscribe to news and find out the date of the next launch
  • English

    course language

  • 8 weeks

    course duration

  • от 2 до 5 часов в неделю

    needed to educate

  • 3 credit points

    for credit at your university

Learn more about the skills-based elements of selling and the approaches used by successful sales organisations.

About

By taking this Introduction to Sales Management course, you can learn the key skills needed to be effective in sales. While using traditional selling tenets as its foundation and teaching you the role of sales in everyday life, this course adapts these concepts to the rapidly changing world of business, including the use of social networks, blogs, wikis, and other interactive ways of connecting with customers.

Format

The course includes seven lectures and analysis of the final case.

Course program

  • Lecture 1. Place of sales management in marketing
  • Lecture 2.  Sales strategy
  • Lecture 3.  Salesforce size, budgeting and compensations
  • Lecture 4. Organizational structures
  • Lecture 5. Sales techniques
  • Lecture 6. Motivation and performance evaluation
  • Lecture 7. Recruitment, training and leadership
  • Case on GGR-movie

Education results

  1. Learn to determine the place and role of sales in the marketing mix of the organization.
  2. Learn to formulate a sales strategy in various areas.
  3. Learn to form the organizational structure of sales management. 

Formed competencies

The ability to form the means and channels of distribution for interaction with suppliers, investors and other partners of the organization.

Education directions

Климин Анастасий Игоревич

Кандидат экономических наук
Position: Доцент Высшей школы производственного менеджмента Института промышленного менеджмента экономики и торговли СПбПУ

Киреев Артур Генрихович

Кандидат экономических наук
Position: доцент, Институт передовых производственных технологий, Высшая школа технологического предпринимательства

Трыков Алексей Валерьевич


Position: ассистент, зам. директора по продвижению Высшей школы производственного менеджмента

Зотова Елизавета Александровна

Кандидат экономических наук
Position: Доцент Высшей школы производственного менеджмента Института промышленного менеджмента экономики и торговли СПбПУ

Шабан Антон Павлович


Position: Ассистент Высшей школы производственного менеджмента Института промышленного менеджмента экономики и торговли Санкт-Петербургского политехнического университета Петра Великого

Certificate

По данному курсу возможно получение сертификата.

Стоимость прохождения процедур оценки результатов обучения с идентификацией личности при оплате до 1 марта - 2300, далее - 3600 ₽. 

The cost of passing the procedures for assessing learning outcomes with personal identification - 3600 Р.

Similar courses